Dyp i Dyrups som lydidentitet

Maling- og træbeskyttelsesproducenten Dyrup har fået udviklet en lydidentitet, som skal associere til klassiske og innovative værdier

Dyrup tog i 2010 kontakt til det danske lydbrandingfirma Audiowise og fik skabt en overordnet lydidentitet i form af en kendingsmelodi og et lydlogo.

Udviklingen af lydlogoet tog udgangspunkt i det allerede kendte pay-off 'Dyp i Dyrups' og skulle desuden associere til værdierne; dynamisk og moderne energi. Dyrup ønskede med deres nye lyd at  signalere, at de tager udgangspunkt i klassiske værdier, men samtidig er innovativ og nytænkende.

Dyrup har ikke målt direkte på effekten ved at bruge  lydlogoer, men vurderer, at lydbrandingen har medvirket  til at styrke deres brand som en moderne, innovativ og unik producent af maling og træbeskyttelse.

Lyt til Dyrup her

Dyrup fik desuden udviklet en lyd til deres træbeskyttelsesprodukt GORI for at styrke produktets identitet og kerneværdier. Lydstykket skulle udtrykke maskulinitet, freamadrettethed, optimisme, eventyr og bæredygtighed.

Skrevet af Pernille Møller og Christina Lykkegaard

Share

Efterlad kommentar

fremtidsvæg

 
Tillid og respekt mellem virksomhed og artist er nøgleordene for et succesfuldt og langvarigt partnerskab.  Hanna Lindskov,  Adm. dir. og partner STEPitUP 
 
Relevant og målrettet lyd øger brugervenligheden og det oplevede serviceniveau på et website.   Johny Sårde,  Kreativ direktør, Audiowise 
 
Branchens store udfordringer kræver en større satsning på forskning og uddannelse.  Fabian Holt,  musikforsker, Roskilde Universitet 
 
Musikbranchen skal blive bedre til at udnytte de nye interaktive distributions- og formidlingsplatforme.  Kristian Krämer,  Forsknings- og innovationsspecialist 
 
Potentialet i musikbranding er kæmpe stort, fordi forbrugerne zapper væk fra traditionelle tv-reklamer.  Morten Sune Jonas,  Kontaktchef, reklamebureauet DDB 
 
Så længe den kunstneriske integritet bevares er der stort potentiale i partnerskaber mellem bands og virksomheder.   Kristian Riis,  Guitarist i Nephew og medejer af Volcano Management 
 
Branchen skal udnytte sit vækstpotentiale. En af udfordringerne er at forene musik med godt købmandskab.  Brian Mikkelsen,  Forhenværende økonomi- og erhvervsminister 
 
Den rigtige musik virker afstressende på både gæster og kolleger og er en meget vigtig del af den totale oplevelse.  Anita Grubbe Nørgaard,  Marketingchef, Baresso Coffee 
 
Koncertarrangører bør sikres gode rammer, da et levende live-miljø er afgørende for en bys tiltrækningskraft.  Anne Jensen,  Talsmand for Arrangørgruppen Aarhus og Promus 

Følg os på Flickr

    Gå til Flickr